.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تب استفاده از ماسک برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای H1N1
تب استفاده از ماسک برای مقابله به آنفلوانزا به حدی در مازندران شیوع پیدا کرده که افراد علاوه بر استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی در خودروها نیز آن را بر صورت خود می‌بندند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها در هر مجلسی صحبت از بیماری آنفلوآنزا است و تب استفاده از ماسک به حدی شیوع پیدا کرده که افراد علاوه بر مکان‌های عمومی در خودروها نیز از ماسک استفاده می‌کنند حتی استفاده از ماسک به مجالس عروسی نیز راه پیدا کرده است.

نگرانی از بیماری تا حدی است که افراد با کوچک‌ترین علائم از سرماخوردگی از جمله سرفه و تب فکر می‌کنند به بیماری مبتلا شدند؛ لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای شود.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: افرادی که دارای علائم بیماری هستند باید از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت استفاده از آن ضرورتی ندارد.

فرهنگ بابامحمودی با بیان اینکه افرادی که علائمی از بیماری ندارند، استفاده از ماسک ضرورتی ندارد، گفت: معمولاً افراط و تفریط در هر کاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، بهتر است در منزل استراحت کنند و از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند که این عاقلانه‌ترین کار است.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در فصل سرد سال داشتن علائمی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، درد عضلانی، آب‌ریزش بینی، ضعف و بی‌حالی احتمال آنفلوآنزا مطرح است که مهم‌ترین علامت بیماری، تب ناگهانی همراه با کسالت و سستی بدن و سرفه است و هیچ کدام از این علائم دال بر این نیست که فرد بر اثر بیماری دچار آسیب می‌شود.

بابامحمودی خاطرنشان کرد: اگر افراد زمینه بیماری‌های دیگر نداشته باشند، مانند سایر بیماری‌ها که بشر در چندین سال تجربه کرده است، هیچ انسانی نیست که در طول عمر خود یک یا دو بار بیماری آنفلوانزا را تجربه نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه فوت برخی افراد که زمینه بیماری در کرمان داشتند، خبری شد و افراد تصور کردند که بیماری عجیب و غریبی است، اظهار کرد: مردم جامعه باید بدانند در هر کشوری بیماری آنفلوانزا مطرح است و تنها افراد دارای ضعف سیستم ایمنی، سالمندان، بیماری قلبی، ریوی، دیابت، باردار و کودکان باید بیشتر مراقب باشند.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر رعایت بهداشت فردی به‌ویژه شست‎وشوی مرتب دست‎ها، گفت: اگر افراد مبتلا به سرماخوردگی شدند در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه و با مصرف به‌موقع داروها در سلامت خود و جامعه تلاش کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.